اعتراض ایران به وزارت خارجه مصر
نوشته شده توسط : مارال

مجتبی امانی تاکید کرد: حتی عبود الزمر رئیس حزب سازندگی و توسعه که نام وی در بین سخنرانان در این جلسه ذکر شده بود بعد از اطلاع از اهداف برگزارکنندگان این جلسه از شرکت در آن خودداری کرد و برخی از شخصیت‌های سلفی دیگر نیز به برگزاری چنین جلسه‌ای و حضور افرادی نظیر عماد عبدالغفور در آن اعتراض کرده و خواستار برکناری وی از مشاورت رئیس‌جمهور شدند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شرکت کسانی مثل عماد عبدالغفور که مشاور رئیس‌جمهور است به معنای تایید اینکار توسط مرسی نیست گفت: البته اعتراض ما به وزارت خارجه مصر در اینباره اعلام شده است اما باید گفت در شرایط سیاسی داخلی مصر، شاهد آن هستیم که برخی از این اقدامات خارج از اراده مقامات مصری است و در شرایط فعلی مصر شاهد چنین به هم‌ِریختگی‌هایی هستیم.

امانی با تشبیه کردن شرایط فعلی مصر با شرایط سیاسی بین 12 تا 22 بهمن 57 در ایران گفت: با توجه به طبیعت انقلاب مصر نباید توقع داشت که این انقلاب بتواند با جریاناتی که وابسته به دشمنان مصر بوده و سال‌هاست که در این کشور فعالند به سرعت برخورد کند.

براساس برخی اخبار در این جلسه از سوی تعدادی از حاضرین اعتراض شدیدی به برگزارکنندگان برنامه صورت گرفت که چرا با وجود موضوعاتی مثل یهودی‌سازی و ظلم و ستم به فلسطینی‌ها به موضوعات موهومی مثل اهواز پرداخته می‌شود. این موضوع باعث درگیری بین حاضران شد.

برخی از مصری‌ها نیز به برگزاری این جلسه اعتراض داشتند و این اقدام را تلاش برخی کشورهای منطقه برای انتقال مشکلات خودشان به مصر می‌دانستند و این سوال مطرح شد که چرا مصر باید هزینه دشمنی این کشورها را با ایران بدهد.

آنها اعتقاد داشتند در حالی که نظام مصر دچار مشکلات زیادی است برخی از کشورهای منطقه با در نظر گرفتن منافع خود می‌خواهند مصر را وارد بازی‌های سیاسی خود کنند.

امانی گفت یکی از مقامات مصری به وی گفته است برگزاری این همایش توسط برخی کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس حمایت مالی شده است.




:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: اعتراض ایران به وزارت خارجه مصر"هشدار به دولت درباره مصوبه 11 ميليارد دلاری » ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: